Moja Lista Przebojów

Moja lista przebojów – podsumowanie 2019

„Krakowski spleen” towarzyszył mi od śmierci Kory w 2018 i nie opuszczał mnie do końca 2019. Ten utwór ma w sobie to coś co czyni go ponadczasowym, bynajmniej jest to jego ciężka atmosfera i charakterystyczny wokal. Również album „Nocny patrol”, po który sięgnęłam po raz pierwszy w tym roku, ma swój mroczny, prl-owski klimat, do którego wraca się wbrew mimo woli. To moje dziesiąte coroczne podsumowanie prowadzonej od 2009 listy i, co ciekawe, po raz pierwszy wygrał je polski utwór.

1. Maanam – „Krakowski spleen”
2. Jacco Gardner – „Watching the Moon”
3. Sharon Van Etten – „Seventeen”
4. Marina – „Handmade Heaven”
5. Vance Joy – „I’m With You”
6. Billie Eilish – „bad guy”
7. Madonna – „God Control”
8. Tame Impala – „Feels Like We Only Go Backwards”
9. Alvvays – „Archie Marry Me”
10. dodie – „Monster”
11. Stella Donnelly – „Beware of the Dogs”
12. Alice Merton – „No Roots”
13. Dawid Podsiadło – „Najnowszy klip”
14. half•alive – „arrow”
15. Muniek Staszczyk – „Pola”
16. Ariana Grande – „no tears left to cry”
17. Smolik/Artur Rojek – „50 tysięcy 881”
18. Daria Zawiałow – „Hej hej”
19. Hozier – „NFWMB”
20. Tessa Violet – „I Like (the Idea of) You”
21. Erasure – „Always”
22. Siouxsie & The Banshees – „Kiss Them From Me”
23. Miley Cyrus – „Mother’s Daughter”
24. Georgia – „Started Out”
25. MØ – „Blur”
26. Taylor Swift – „Miss Americana & The Heartbreak Prince”
27. Lily Allen – „Hard Out Here”
28. Black Honey – „Midnight”
29. Taylor Swift – „Getaway Car”
30. Lily Allen/Giggs – „Trigger Bang”
31. Black Eyed Peas – „Constant (Pt 1 & Pt 2)
32. Kali Uchis/Tyler, the Creator/Bootsy Collins – „After the Storm”
33. Oliver Tree – „Alien Boy”
34. Black – „Everything’s Coming Up Roses”
35. Kate Bush – „Hounds of Love”
36. Wczasy – „Dzisiaj jeszcze tańczę”
37. Taylor Swift – „You Need to Calm Down”
38. Maanam – „Jestem kobietą”
39. Azealia Banks – „Anna Wintour”
40. Moby – „This Wild Darkness”
41. Ryan Adams – „Do You Still Love Me?”
42. Timber Timbre – „Run From Me”
43. Talking Heads – „(Nothing But) Flowers”

Moja Lista Przebojów to cotygodniowe zestawienie 20 piosenek, które na chwilę obecną najchętniej słucham. Każdemu utworowi przyznawane są punkty od 20 za miejsce 1 do 1 za miejsce ostatnie. W grudniu sumuję wszystkie punkty i 12 grudnia (rocznica pierwszego notowania) przedstawiam wszystkie piosenki w kolejności od tych z największą ilością punktów do tych z najmniejszą.

5 myśli w temacie “Moja lista przebojów – podsumowanie 2019

  1. Kiedyś też miałem taką roczną listę, ale potem zabrakło mi energii 😉

    Maanam na pierwszym mocno cieszy. „God Control” też, bo mam sentyment, ale chyba wolę piosenkę razem z teledyskiem. Spoza pierwszej dziesiątki to jeszcze się uśmiechnąłem przy #27, bo ostatnio widziałem teledysk, a on zawsze poprawia mi humor 😉

    Pozdrowienia i zapraszam na nowy wpis 🙂

    Polubienie

  2. „Krakowski Spleen” zdecydowanie bezkonkurencyjny jak zawsze. Fajnie też widzieć wysoko „Handmade Heaven”, a z dalszych miejsc też „Mother Daughter” i „Dzisiaj jeszcze tańczę”. W ogóle szanuję za systematyczność w prowadzeniu listy, ja szybko bym poległa 😉
    Zapraszam na nowy wpis i pozdrawiam!

    Polubienie

Dodaj komentarz